Wees transparant: waarom kiezen voor doorzichtige verpakkingen?
Als ondernemer bent u natuurlijk hartstikke trots op uw product. Het is het product dat u elke dag weer met zorg maakt en met liefde inpakt voor uw klanten. U staat voor het verhaal achter het product en bent trots op hoe het eruitziet.
Het is dan eigenlijk toch jammer dat we vaak onze producten verpakken in ondoorzichtige verpakkingen en de consument zo het eindproduct pas kan zien als ze de verpakking openen.
Maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. U kunt er ook voor kiezen om uw producten te verpakken in transparante verpakkingen.
In deze blog leggen wij u uit waarom transparante verpakkingen het zo goed doen bij uw klanten en geven we u een aantal tips waar u direct mee aan de slag kunt.
Inhoud:
Marketingwaarde
Naast dat het er natuurlijk ontzettend mooi uitziet, bieden doorzichtige verpakkingen ook nog eens een hoge marketing aantrekkingskracht voor uw product. Door de transparante verpakking wordt er direct vertrouwen opgebouwd tussen de klant en het product.
Onderzoek wijst uit
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat consumenten soms tot wel 600 procent meer geneigd zijn een product te kiezen dat in een transparante verpakking tentoongesteld wordt, dan een ondoorzichtig verpakt product. Het belangrijkste onderzoek op dit gebied, uitgevoerd door de Clemson University in Amerika was gericht op het monitoren van oogbewegingen van klanten in een winkel. Uit dit onderzoek is gebleken dat de testpersonen onbewust aangetrokken werden tot de producten die doorzichtig verpakt waren, in plaats van tot de ondoorzichtig verpakte producten.
Uit verschillende analyses van dit fenomeen is gebleken dat door gebruik te maken van transparante verpakkingen de verkoop van het product tot wel 200% kan stijgen.
What you see is what you get
Klanten willen steeds meer informatie van uw product weten. Men wil informatie over de ingrediënten, het productieproces en de toepassing van de producten die ze kopen. Daarnaast wil de consument het product dat ze kopen kunnen kunnen zien, voordat ze overgaan tot koop. En geef ze eens ongelijk!
Door gebruik te maken van doorzichtige verpakkingen kunnen uw klanten snel een keuze maken. Met andere woorden: als een consument de keuze heeft tussen twee producten, eentje doorzichtig verpakt en de ander niet, dan zullen de meeste van uw klanten kiezen voor het transparant verpakte product, omdat het simpelweg de belangrijkste kenmerken van het product laat zien. Met behulp van ons assortiment transparante verpakkingen kunt u hier op inspelen.
Transparante verpakkingen
Benieuwd naar ons assortiment aan transparante verpakkingsmaterialen?
Getuigt van versheid
Een ander voordeel van een doorzichtige verpakking is dat het getuigt van versheid. Door de doorzichtige verpakking kan de consument in een oogopslag de versheid van het product beoordelen en hierop hun keuze om te kopen baseren. Een product uitermate geschikt voor het verpakken in een transparante verpakking is bijvoorbeeld sushi. Wanneer men besluit sushi te kopen wil men er zeker van zijn dat het vers is en het oog wil natuurlijk ook wat. Vandaar dat sushi verpakkingen dan ook vaak transparant zijn. Bent u op zoek naar onder andere sushi verpakkingen, dan bent u bij Barneveld Verpakkingen aan het juiste adres.
Branding
U zult misschien denken dat door gebruik te maken van transparante verpakking er een stukje branding wegvalt. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Ook transparante verpakkingen zijn namelijk leverbaar met uw eigen branding.
Consumenten zullen specifiek kiezen voor uw product omdat het er voor hen het meest aantrekkelijk uitziet en gecombineerd met uw eigen branding zorgt dit voor een onweerstaanbaar product. Heeft u vragen over wat er allemaal mogelijk is qua branding, neemt u dan gerust contact met ons op.
Ook voor bakkers, slagers, traiteurs, vishandelaren en groenteboeren
Uw versspecialist om de hoek weten het al jaren: hun producten zichtbaar tentoonstellen werkt. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld bakkers al jaren gebruik maken van vensterdozen voor het verpakken van taarten. Of wat dacht u van de doorzichtige verpakkingen van vlees van uw ambachtelijke slager.
Steeds meer bedrijven in verschillende sectoren komen erachter dat doorzichtige verpakkingen werken.
Van Barneveld Verpakkingen
Heeft u naar aanleiding van deze blog nog vragen of wilt u weten wat er in uw branche mogelijk is qua verpakkingen? Bel nu voor een vrijblijvend persoonlijk advies op maat, of stuur een email:
Veenendaal: info@barneveld-verpakkingen.nl | 0318 - 514021
Den Haag: denhaag@barneveld-verpakkingen.nl | 070 - 3471121